Mistä, milloin ja miten – ja mitä näistä kurinpidollisista toimista seuraa?

Huomautuksen tai varoituksen antaminen työntekijälle on yleensä esihenkilölle epämiellyttävä tehtävä – ja huomautuksen tai varoituksen saaminen tuntuu vielä kurjemmalta. Silti toisinaan, jos lievemmät ja lempeämmät keinot eivät tepsi, näitä kurinpidollisia keinoja kannattaa käyttää. Mutta millä perusteella ja milloin käytännössä?

Entä kuinka huomauttaminen tai varoittaminen tehdään mahdollisimman fiksusti: hyödyt maksimoiden ja haitat minimoiden? Mitä kaikkea hyvään kurinpitoprosessiin sisältyy? Mitä huomautuksesta tai varoituksesta seuraa? Mikä on niiden merkitys työntekijälle, työnantajalle ja koko työyhteisölle? Mitkä ovat huomautuksen ja varoituksen erot?

Lue lisää